چگونه بودجه خزش سایت خود را افزایش بدهیم؟

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
چگونه بودجه خزش سایت خود را افزایش بدهیم؟

بیایید به مواردی نگاه کنیم که در واقع تعداد صفحاتی را که گوگل می تواند در سایت شما بخزد، بهبود می بخشد.

به شما توصیه می کنم اگر نمی دانید بودجه خزش چیست و چرا اهمیت دارد مقاله زبر را مطالعه بفرمایید:

بودجه خزش چیست؟

نگهداری وب سایت: کاهش خطاها

مرحله اول برای خزیدن بیشتر صفحات این است که مطمئن شوید صفحاتی که خزیده می شوند یکی از دو کد بازگشت احتمالی را برمی گردانند: 200 (برای “OK”) یا 301 (برای “به جای آن به اینجا بروید”). همه کدهای برگشتی دیگر اوکی نیستند. برای فهمیدن این موضوع، باید به گزارش های سرور سایت خود نگاه کنید. گوگل آنالیتیکس و اکثر بسته های تحلیلی دیگر فقط صفحاتی را ردیابی می کنند که 200 مورد را ارائه می دهند. بنابراین شما بسیاری از خطاهای سایت خود را در آنجا پیدا نخواهید کرد.

هنگامی که گزارش های سرور خود را دریافت کردید، سعی کنید خطاهای رایج را پیدا کنید و آنها را برطرف کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که همه URL هایی را که 200 یا 301 برگردانده اند را بگیرید و سپس بر اساس تعداد دفعات دسترسی به آنها مرتب کنید. رفع یک خطا ممکن است به این معنی باشد که باید کد را اصلاح کنید. یا ممکن است مجبور شوید URL را به جای دیگری هدایت کنید. اگر می دانید چه چیزی باعث این خطا شده است، می توانید سعی کنید منبع را نیز اصلاح کنید.

یکی دیگر از منابع خوب برای یافتن خطاها، کنسول جستجوی گوگل است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، این پست توسط Michiel را بخوانید. اگر Yoast SEO Premium دارید، حتی می توانید آنها را به راحتی با استفاده از مدیر تغییر مسیرها هدایت کنید.

بخش هایی از سایت خود را مسدود کنید

اگر بخش‌هایی از سایت خود دارید که واقعاً لازم نیست در Google باشند، آنها را با استفاده از robots.txt مسدود کنید. البته فقط در صورتی این کار را انجام دهید که بدانید در حال انجام چه کاری هستید. یکی از مشکلات رایجی که در سایت‌های تجارت الکترونیک بزرگتر مشاهده می‌کنیم، زمانی است که آن‌ها یک راه بی‌سابقه برای فیلتر کردن محصولات دارند. هر فیلتر ممکن است URL های جدیدی برای Google اضافه کند. در مواردی مانند این، واقعاً می‌خواهید مطمئن شوید که به Google اجازه می‌دهید فقط یک یا دو مورد از آن فیلترها را انتخاب کند و نه همه آنها.

زنجیره های تغییر مسیر (ریدایرکت) را کاهش دهید

وقتی 301 یک URL را تغییر مسیر می دهید، اتفاق عجیبی رخ می دهد. گوگل آن URL جدید را می بیند و آن URL را به لیست کارها اضافه می کند. همیشه آن را بلافاصله دنبال نمی کند، آن را به لیست کارهای خود اضافه می کند و فقط ادامه می دهد. برای مثال، هنگامی که ریدایرکت‌های زنجیره‌ای انجام می‌دهید، زمانی که غیرwww را به www، سپس http را به https هدایت می‌کنید، در همه جا دو تغییر مسیر دارید، بنابراین خزیدن همه چیز بیشتر طول می‌کشد.

لینک های بیشتری دریافت کنید

گفتنش آسان است، اما انجام دادن آن سخت است. به دست آوردن لینک های بیشتر فقط برای افزایش اعتبار سایت کاربرد ندارد، بلکه این است که مطمئن شوید دیگران می دانند که شما عالی هستید. این موضوع روابط عمومی خوب و تعامل خوب در شبکه اجتماعی است. ما به طور گسترده در مورد لینک بیلدینگ نوشته ایم،

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *