دامین اتوریتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
دامین اتوریتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

Domain Authority (DA) یک امتیاز رتبه‌بندی موتور جستجو است که توسط Moz ایجاد شده است که احتمال رتبه‌بندی یک وب‌سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) را پیش‌بینی می‌کند. امتیازات دامین اتوریتی از یک تا 100 متغیر است که امتیازات بالاتر مربوط به احتمال بالاتر رتبه بندی است.

دامین اتوریتی بر اساس داده های فهرست وب Link Explorer ماز (MOZ) بدست می‌آید و از ده ها عامل در محاسبات خود استفاده می‌کند. خود محاسبه Domain Authority واقعی از یک مدل یادگیری ماشینی برای یافتن پیش‌بینی الگوریتم «بهترین مناسب» استفاده می‌کند که بیشترین ارتباط را با داده‌های پیوند ما با رتبه‌بندی هزاران نتیجه جستجوی واقعی دارد.

 دامین اتوریتی چگونه محاسبه می شود؟

Domain Authority با ارزیابی عوامل متعدد، از جمله پیوند دادن دامنه‌های ریشه و تعداد کل پیوندها، در یک امتیاز دامین اتوریتی (DA) محاسبه می‌شود. سپس می توان از این امتیاز هنگام مقایسه وب سایت ها یا ردیابی “قدرت رتبه بندی” یک وب سایت در طول زمان استفاده کرد. دامین اتوریتی یک فاکتور رتبه بندی گوگل نیست و هیچ تاثیری بر SERP ها ندارد.

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را بخوانید:

SERP چیست؟

از زمان به‌روزرسانی Domain Authority 2.0 در اوایل سال 2019، محاسبه امتیاز DA دامنه از پیش‌بینی‌های الگوریتم یادگیری ماشینی در مورد اینکه Google چقدر از آن دامنه در نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند، به دست می‌آید. اگر احتمال اینکه دامنه A در Google SERP ظاهر شود بیشتر از دامنه B باشد، انتظار داریم DA دامنه A بالاتر از DA دامنه B باشد.

از آنجایی که DA مبتنی بر محاسبات یادگیری ماشینی است، امتیاز سایت شما اغلب با در دسترس قرار گرفتن نقاط داده‌ای بیشتر، کمتر یا متفاوت و وارد شدن به آن محاسبات، نوسان می‌کند. به عنوان مثال، اگر facebook.com یک میلیارد لینک جدید به دست آورد، DA هر سایت دیگری نسبت به فیس بوک کاهش می یابد. از آنجایی که دامنه‌های معتبرتر و معتبرتر مانند فیس‌بوک، پروفایل‌های لینک بزرگ‌تری خواهند داشت، فضای بیشتری با DA بالا را اشغال می‌کنند و فضای کمتری را در انتهای بالاتر مقیاس برای دامنه‌های دیگر با پروفایل‌های پیوند قوی‌تر باقی می‌گذارند. بنابراین، افزایش امتیاز خود از 20 به 30 بسیار ساده تر از افزایش آن از 70 به 80 است. به همین دلیل، مهم است که از Domain Authority به عنوان یک معیار مقایسه ای به جای یک معیار مطلق استفاده کنید.

چگونه می توانم Domain Authority سایت خود را بررسی کنم؟

می‌توانید با استفاده از Moz’s Link Explorer، MozBar (نوار ابزار SEO رایگان Moz)، یا در بخش تجزیه و تحلیل SERP در اکسپلورر کلمات کلیدی، اعتبار دامنه هر وب‌سایتی را پیدا کنید. معیارهای Domain Authority همچنین در تمام کمپین‌های Moz Pro، Moz API و ده‌ها پلتفرم SEO و بازاریابی آنلاین در سراسر وب گنجانده شده‌اند.

امتیاز Domain Authority خوب یا متوسط ​​چقدر است؟

به طور کلی، سایت هایی با تعداد بسیار زیادی لینک خارجی با کیفیت بالا (مانند wikipedia.com یا google.com) در بالای مقیاس Domain Authority قرار دارند، در حالی که مشاغل کوچک و وب سایت هایی با لینک های ورودی کمتر ممکن است DA بسیار پایین تری داشته باشند. امتیازات کاوش در لیست 500 سایت برتر وب سایت Moz می تواند به شما کمک کند تا تأثیری را که Domain Authority و سایر معیارهای مبتنی بر پیوند بر رتبه بندی و محبوبیت یک سایت دارند، درک کنید. یک وب‌سایت کاملاً جدید همیشه با امتیاز Domain Authority یک شروع می‌شود، و این امتیاز با کسب بک لینک‌های معتبرتر و بیشتر در طول زمان افزایش می‌یابد.

از آنجایی که Domain Authority پیش بینی کننده توانایی سایت برای رتبه بندی در چشم انداز رقابتی منحصر به فرد آن است، شما نباید DA هدف خود را در خلاء انتخاب کنید. به امتیازات DA برای سایت هایی که مستقیماً با آنها رقابت می کنید در SERP ها نگاه کنید و به دنبال امتیاز بالاتری نسبت به رقبای خود باشید. DA به بهترین وجه به عنوان یک معیار مقایسه ای هنگام بررسی سایت هایی در SERP های هدف شما استفاده می شود که ممکن است پروفایل های پیوند قوی تری نسبت به شما داشته باشند – رقبای واقعی شما. از آنجایی که معیار نسبی است، چیزی به نام امتیاز Domain Authority کاملاً «خوب»، «متوسط» یا «بد» وجود ندارد. فقط نمرات “خوب”، “متوسط” یا “بد” در چارچوب یک چشم انداز رقابتی خاص وجود دارد.

چگونه می توانم Domain Authority خود را افزایش دهم؟

Authority، بهبود سلامت کلی سئو سایت شما است، با تمرکز ویژه بر کیفیت و کمیت لینک های خارجی که به سایت شما لینک داده اند. برای افزایش دامین اتوریتی می توانید یک محتوای کاربرپسند و سئو شده تولید کرده و از فروشگاه رپورتاژ آگهی مکتیس یک رسانه مرتبط و با دامین اتوریتی بیشتر برای انتشار انتخاب کرده و خرید کنید.

تفاوت Domain Authority و Page Authority

Domain Authority قدرت پیش‌بینی رتبه‌بندی کل دامنه‌ها یا زیر دامنه‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. Page Authority قدرت صفحه‌های جداگانه را اندازه‌گیری می‌کند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *