الگوریتم گوگل چیست؟

image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
image
الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم‌های گوگل سیستم پیچیده‌ای هستند که برای بازیابی داده‌ها از فهرست جستجوی خود و ارائه فوری بهترین نتایج ممکن برای یک پرس و جو استفاده می‌شود. موتور جستجو از ترکیبی از الگوریتم‌ها و فاکتورهای رتبه‌بندی متعدد برای ارائه رتبه‌بندی صفحات وب براساس ارتباط در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می‌کند.

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را هم مطالعه بفرمایید:

SERP چیست؟

در سال‌های اولیه، گوگل فقط تعداد کمی از الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی کرد. اکنون گوگل هر سال هزاران تغییر ایجاد می کند.

اکثر این به روز رسانی ها آنقدر جزئی هستند که کاملاً مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، گاهی اوقات، موتور جستجو به روز رسانی های الگوریتمی بزرگی را ارائه می دهد که به طور قابل توجهی بر SERP ها تأثیر می گذارد.

لیست الگوریتم های گوگل

  • Fred
  • Intrusive Interstitials Update
  • Mobilegeddon
  • RankBrain
  • Panda
  • Penguin
  • Hummingbir
  • Pigeon
  • Payday
  • EMD (Exact Match Domain)
  • Page Layout Algorithm

گوگل الگوریتم بسیار پیچیده ای برای ارائه نتایج جستجو دارد و تغییرات نسبتاً زیادی دارد. و اگرچه این شرکت الگوریتم دقیق را عمومی نمی کند، در اینجا چند عنصر وجود دارد که می دانیم به طور واقعی بر توانایی صفحه برای نمایش در نتایج برای کلمات کلیدی خاص تأثیر دارند:

  • ظاهر کلمه کلیدی در عنوان صفحه، تگ های سرصفحه و توضیحات متا
    تعداد پیوندهای طبیعی و ارگانیک به صفحه
  • نحوه عملکرد وب سایت در دستگاه های تلفن همراه، مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها

البته، اینها تنها برخی از ویژگی هایی است که الگوریتم گوگل هنگام تعیین نحوه ارائه و رتبه بندی صفحات بررسی می کند. احتمالاً ده ها، اگر نه صدها مورد دیگر وجود دارد.

گوگل چگونه تعیین می کند که کدام عناصر بیشتر اهمیت دارند؟

همانطور که الگوریتم گوگل یک صفحه وب را می خواند، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده را برای هر صفتی که در صفحه جستجو می کند در نظر می گیرد. سپس آن مقدار عددی به نتیجه نهایی اضافه می شود. بنابراین، صفحه وب که دارای مطلوب ترین صفات است به بالای رتبه بندی صفحه ارتقا می یابد زیرا الگوریتم به آن اهمیت بیشتری می دهد.

این محاسبات توسط پلتفرم گوگل بسیار سریع انجام می شود و رتبه بندی ممکن است در نوسان باشد چرا که متخصصین سئو ویژگی هایی را که در رتبه بندی صفحات در یک وب سایت یا در یک صفحه نقش دارند، دستکاری می کنند.

بنابراین، رتبه‌بندی‌هایی که توسط الگوریتم‌های گوگل تخصیص داده می‌شوند سیال هستند. صفحه ای که برای یک کلمه کلیدی در رتبه سوم قرار می گیرد، ممکن است با تغییر محتوای آن و سایر صفحات در نتایج، به رتبه اول یا دهم سقوط کند. معمولاً مشاغلی که بهینه سازی موتور جستجو یا SEO را در سایت خود انجام می دهند، رتبه های برتر را در اختیار دارند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *